Zákazník právě dospěl do finální fáze. Na e-shopu si vybral produkt ke koupi a chystá se odeslat objednávku. V tomto příběhu jde o vázu, kterou syn objednal pro svou maminku. Tím pro něj končí veškerá starost a začíná příběh oné vázy. Každý jeden krok, od potvrzení objednávky až po rozbalení balíčku, byl důsledně promyšlen a předem připraven tak, aby proběhl na výbornou. Zatímco zákazník se o logistiku e-shopu nezajímá, pro podnikatele se jedná o oblast, která je nesmírně důležitá pro úspěch a další růst e-commerce podnikání. Perfektní logistika e-shopu zpracovaná fulfillment centrem zajistí spokojeného zákazníka, který se vrací. Na příběhu vázy si ukážeme konkrétní kroky a výhody outsourcingu logistiky, od příjmu zboží až po rozbalení balíčku.
Krok 1: Příjem váz do fulfillmentu
Prvním krokem fulfillmentového procesu je příjem zboží. Jeho kvalita a efektivita má zásadní vliv na další články řetězce. Množství keramických váz s různým dekorem bylo tedy doručeno na sklad. Vázy byly pečlivě vyloženy a zkontrolovány k vyloučení poškození. Následně je pak proškolený personál uložil do regálů dle jednotlivých SKU. V našem příběhu keramických váz je celkem 5 SKU, jelikož se jedná o 5 typů vzorování vázy. Již v této fázi může dojít k zádrhelům, ty však úspěšně eliminujete díky detailnímu nastavení příjmu.
Výhody precizního příjmu fulfillmentu
1. Přesný přehled o stavu zásob
Dochází zde k přesné evidenci zboží a spárování interních systémů fulfillment centra a e-shopu. Přehled o stavu skladu je zárukou kvalitního plánování objednávek u vašich dodavatelů. Snižujete tak míru překvapivého úbytku zboží. V dlouhodobějším horizontu můžete pracovat přesněji i s výší marže. Zvládnete hravě období svátků, kdy je nápor objednávek vyšší.
2. Ideální množství produktů skladem
Nízká hladina zásob je rizikem vyprodání zboží. Hrozí tak odchod zákazníka ke konkurenci. Nadměrné zásoby zase nepřináší návratnost. Proto je pečlivě nastavený systém a schopnost 3PL partnerů analyzovat sklad velkým přínosem.
Krok 2: Uskladnění váz
Vázy z keramiky jsou křehký materiál. Vyžadují přesný postup a důsledné zacházení při manipulaci. Fulfillment centrum najde vhodné místo na skladování. Celková optimalizace skladu má pozitivní dopad i na proces skladování, a to finančně i prostorově. Přítomnost EAN kódů je pro práci s SKUs nutnost. Vázy jsou skenovány a následně uloženy do vhodného a předem vybraného prostoru.
Krok 3: Vychystání a balení vázy
V této fázi již sklad ví, jaké SKU- tedy jaká konkrétní váza- byla objednána. Má přesné informace, kde položku najde a doprovodné informace, jak s ní nakládat. Pokud nemá zákazník zájem o obdržení diskrétního balení, pak se proces kompletace balíčku řídí předem danými doporučeními. Váza spadá mezi křehký produkt, tudíž vyžaduje soustředěnou péči na zabalení. Tento produkt je po domluvě s e-shopem balen do udržitelného obalu včetně ekologické výplně. Jelikož zákazník v e-shopu uvedl možnost „dárek“, personál k balíčku automaticky přikládá personalizovaný dopis. Další z výhod fulfillment centra. Samotné zabalení balíčku má svá jasná a přísná pravidla. Cílem je předat zákazníkovi nejen balíček, ale i překvapení a radost z rozbalení. Pozitivní zážitek z tzv. unboxingu je dalším strategickým krokem obou obchodních partnerů.
KROK 4: Přeprava
Pečlivě zabalený balíček s vázou v obalu z recyklovatelné lepenky putuje do auta smluveného dopravce. Váza míří do rukou adresáta. Fulfillment partner si je naprosto vědom faktu, že rychle a bez chyb doručený balíček je cestou ke spokojenému zákazníkovi. Dává si tedy velice záležet na výběru dopravce a jednání řidičů při předávání balíčku.
Bonusy z fulfillment centra
E-shopy, které využívají služeb zkušeného 3 PL partnera, jsou v mnoha případech i ty, které mají nejmenší starosti s reverzní logistikou. Patří sem reklamace a vratky. Ty jsou nejen finančně a časově nákladné, ale zároveň mohou ohrozit opakovaný nákup zákazníka. Případně být příčinou šíření jeho negativních referencí na adresu e-shopu. Fulfillment partner proto nastavuje precizní kroky k tomu, aby veškerým důvodům pro reklamaci předcházel.
Krok 5: Rozbalení
A jdeme do finále! Dopravce doručil vázu hned druhý den po objednání v přesný čas, který předem avizoval. Příjemkyně-starší paní-byla nesmírně potěšena laskavostí řidiče, který jí balíček donesl do 3. patra. Paní netušila, co balíček obsahuje. Díky viditelnému upozornění na obalu však s balíčkem manipulovala opatrně. S rozbalením si poradila bez potíží. Na tváři se jí objevil radostný úsměv, když v balíčku našla oblíbenou keramickou vázu s novým vzorem a k ní personalizovaný dopis jménem syna. Synovi hned volala a o krásný pocit a zážitek se podělila.
Obchodní parťák
Příběh jedné vázy pro maminku je u konce. Každý jeden krok byl precizně naplánovaný a výsledkem je velká radost. A takových příběhů chtějí úspěšné značky, e-shopy a jejich 3 PL partneři psát ještě mnoho. Pokud i vy chcete nadstandardní a kompletní logistické služby, podporu a letité know-how fulfillment partnera, neváhejte se obrátit na account managery z Authentica Fulfillment. Jakožto obchodní partner pro e-commerce pracují tak, aby maximálně podpořili rozkvět vašeho podnikání včetně nových nápadů a řešení.