Přeskočit na obsah
Blog Marketing

Lepší produktové fotky zvýší prodej vašeho e-shopu

Vaše zboží v hlavní roli! Produktové fotky jsou nejjednodušší a zároveň nejdůležitější součástí e-commerce prodeje a není nic lepšího, než vaše zboží správně zachytit. To pomůže vašim zákazníkům si zboží lépe představit, správně se rozhodnout a uskutečnit nákup. Možná se vám zdá toto téma triviální, ale vytvořit jednoduchou fotografii, která vaše zboží dobře prodá, není úplně jednoduché. Zvláště potom ve chvíli, kdy nemáte žádné předchozí zkušenosti s focením produktových fotografií nebo focením obecně. 

Pokud je pro vás focení produktů na váš eshop spíše nutným zlem, nebo se rádi necháváte inspirovat, pusťte se do čtení!

produktové fotky

Proč jsou dobré produktové fotky důležité?

Ve světě online nákupů vybíráme zboží podle předem zvolených parametrů, ale i podle toho, zda se nám zboží na fotografii líbí. Tmavá fotka v potemnělé místnosti i špatně zvolený formát ořezu, mohou vaši krásnou, například ručně dělanou keramiku shodit z piedestalu slávy. Vybíráme zkrátka očima a mnohdy si díky dobré fotografii, dokážeme danou věc představit v interiéru nebo na sobě samém. I když využíváte outsourcing logistiky, vynaložili jste velké úsilí, abyste rozběhli vlastní business. Proto nepolevujte ani v prezentaci svého zboží, vyplatí se to.

Nikdo od vás neočekává, že se přes noc stanete profesionálním fotografem. Rozhodně se tedy nemusíte stydět, když vás po vyvěšení fotek online, nebude okamžitě kontaktovat redakce časopisu ELLE. Namísto toho se raději soustřeďte, jak chytře propagovat váš produkt a udělejte to nejlépe, jak můžete.

Co budete potřebovat na skvělé produktové fotky?

Zapomeňte na všeobecně uznávaný názor, že ke kvalitním fotografiím, potřebujete fancy (angl. přepychový) vybavení. V podstatě jediné, co budete na začátku potřebovat, je fotoaparát a klasický stativ nebo menší tripod. Toť vše! Díky úžasné technologii 21. století se můžete spokojit i s chytrým mobilním telefonem se zabudovaným fotoaparátem. Určitě si teď říkáte, že pokud zvládnete vyfotit jednu ostrou fotku na pláži, zvládnete “cvaknout” i keramický hrnek. 

My z Authentica Fulfillment věříme vašim schopnostem, ale věřte i vy nám, tripod nebo stativ zajistí foto produktu vždy ze stejného místa a s ostřejším obrazem. Nezapomeňte ani na post editaci snímku, ať už v počítači nebo přímo ve svém mobilním telefonu. Je už jen na vás, jestli použijete sofistikovaný Photoshop s přednastavenými kroky editací, nebo chytrý Snapseed ve vašem mobilním telefonu. Stačí jen lehce upravit saturaci, doladit kontrast a voa lá, perfektní produktová fotka je na světě! To nebylo tak těžké, že ne? 

Tipy a triky

Přirozené světlo v hlavní roli

Jestli je něco, co dokáže jakémukoliv objektu na fotografii lichotit, tak je to přirozené denní světlo. Je zdarma a jakýkoliv předmět nebo osoba na fotografii vypadá zcela normálně, bez nežádoucích oranžových nebo namodralých odstínů. Představte si, že zákazník například vybere online nákladný dárek pro svou drahou polovičku. Vše si naplánuje, z bezpečnostních důvodů zboží přijde v disktétně zabalené zásilce. Po rozbalení s hrůzou zjistí, že se barva ani trochu neshoduje s produktovou fotografií a už není čas na reklamaci. Díky pěkné produktové fotografii předejdete vy i váš zákazník procesu vracení zboží a vyřizování reklamace.

Je venku slunečno? Máta kancelář vybavenou alespoň jedním oknem? Pokud ano, tak se můžete vrhnout do práce.Vše si předem nastavte, najděte nejlepší úhel, umístěte zboží a hurá do toho! Přirozené světlo dodává produktovým fotkám jiskru. Díky přirozenému světlu mají produktové fotky jiskru a zároveň ukazují produkt přesně tak, jak vypadá ve skutečnosti.


Pomozte si tzv. pravidlem třetin

Pravidlo třetin spočívá v tom, že celou focenou kompozici rozdělí pomocí mřížky na pravidelné třetiny. Toto vodítko pomáhá fotografovi s držením ideálních proporcí. Díky tomu vypadají fotografie pro lidské oko přirozeně a naopak nepůsobí moc aranžovaně.

Mnoho fotoaparátů i chytrých mobilních telefonů nabízí toto pomocné vodítko pro lepší kompozici obrazu. Nastavte si tuto mřížku a uvidíte fotografovaný objekt pomyslně rozdělený na 9 stejných obdélníků. Váše zboží bude snazší udržet v těchto liniích a produkt na fotce bude vypadat kompozičně správně.

Produktové fotky musí ukázat různé úhly pohledu

Kdy jste si naposledy vyfotili selfie? Určite jste přišli na to, že z různých úhlů vypadá obličej odlišně. To samé platí i u fotografování vašeho zboží! Všichni víme, že objekty blíže k objektivu vypadají větší a objekty dál menší. Při focení z nadhledu jsou věci opticky menší a z podhledu vypadají věci zase větší. 

Takže jaký úhel bude pro vaše zboží nejlepší? To zcela určitě závisí produkt od produktu, ale vyzkoušejte si pár fotek z různých úhlů. Ve chvíli, kdy fotografie uvidíte pohromadě, zjistíte jak úhly mohou vaše zboží různě deformovat, nebo ho naopak udělat ještě hezčí. Zpravidla platí, že první produktové foto by mělo ukazovat váš produkt co nejvěrněji, bez zbytečných příkras a složitých kompozic.

Nevysvětluj, ale ukaž to!

Ve světě e-commerce jsou produkty pouze virtuální. Proto byste měli vašim zákazníkům ukázat skrze fotografie i drobné detaily, které by se jinak těžko popisovaly slovy. Krásný kožený obal na notebook může mít skryté kapsy, ozdobné prošití nebo zajímavou texturu kůže, která je vidět jen zblízka.

Ukažte vašim zákazníkům na dalších produktových fotkách tyto detaily a odlište se od konkurence. Když vaši zákazníci uvidí propracovanou produktovou kartu, budou mít více detailů o zboží a mnohdy je toto rozhodující moment, pro uskutečnění nákupu. Nezapomeňte, že i popis produktů je důležitý.

Méně je více

Chápeme, že si přejete prodat co nejvíce svých produktů a proto by se mohlo stát, že produktovou kartu “vyšperkujete” natolik, že se váš zákazník v záplavě fotek a informací ztratí. Naše rada na závěr tedy zní, že pokud máte nějaké pochyby, držte se jednoduchosti.

Dotvoří nějakým způsobem pestrobarevné pozadí váš produkt? Ne? Zvolte bílou! Vizuálně zajímavé úhly vypadají dobře na uměleckých fotkách, ne však u kuchyňského nádobí. Fotografujte v úrovni očí, aby si váš zákazník lépe představil produkt u sebe doma.

Nebojte se, že fotografie budou nudné, budou jednoduše pravdivé a o to jde. 

Petr Litavec
Petr Litavec
Head of Authentica Fulfillment
Posledních 5 let působím jako project manager v oblasti logistiky. Čas od času přispívám svými postřehy na blog za účelem zpopularizování outsourcingu logistiky u nás v ČR.

Nezávazně poptat logistickou konzultaci

Zbavte se starosti s logistikou a zefektivněte vaše procesy díky našemu fulfillment centru.

Logistická konzultace zdarma

Důvěřují nám tito zákazníci