Přeskočit na obsah
Blog Marketing

Proč říct ANO na branding obalu?

Promlouvat k zákazníkovi lze mnoha cestami. V dnešním obrovském výběru z produktů a služeb je pro úspěšný brand nutnost dotahovat své produkty do nejmenších, avšak mnohdy rozhodujících, detailů. Vnímat trendy a smýšlení zákazníka. Obal produktu a jeho potisk – branding – v sobě skrývají velkou sílu i potenciál. Způsob zabalení produktu, zvolený obal i jeho branding ovlivňují vnímání i rozhodování zákazníka a mají přímý vliv na jeho vztah ke značce. Pojďme si ukázat, proč říct ANO na branding obalu.

Obal jako prostor pro kreativitu

Obaly v podobě kartonů, krabic, obálek a jiných materiálů hrají důležitou roli v každé firmě, která prodává fyzický produkt. Nároky zákazníka se posunuly výrazně dál a pouhé logo vaší společnosti na krabici již nemusí stačit. Ekologicky smýšlející zákazník se nespokojí s nešetrným balením a dá přednost značce, která jde cestou udržitelných obalů (tématu ekologických obalů jsme se věnovali zde). Branding na balení, který demonstruje přidanou hodnotu, je součástí komunikace mnoha značek. Samotný branding nabízí nekonečnou škálu kreativity a invence. Obaly jsou vhodným prostorem, jak zaujmout zákazníka, připomenout firemní hodnoty nebo upozornit na nový směr či kolekci značky.

branding obalu

Branding obalu jako přidaná hodnota

Funkce brandingu na obalech je jednoznačně o komunikaci přidané hodnoty. Chytře zvolený branding má velkou šanci na získání nových zákazníků pro váš brand. A to jak formou přímého, tak i nepřímého prodeje, kde zákazník balení vidí až po doručení. V kombinaci se zajímavým zabalením umocní prožitek z rozbalení vašeho produktu, tzv. unboxingu. Branding může být vtipný, kreativní, může komunikovat filozofii firmy nebo její přidanou hodnotu. Může překvapit i potěšit. Pomáhá tak utužit věrnost zákazníka vaší značce. Naopak nevhodný způsob zabalení produktu a nicneříkající branding může zapříčinit odklon zákazníka ke konkurenci, která myslí i na zážitek z rozbalení produktu a chce ho svým zákazníkům dopřát.

Jaký branding obalu vybrat?

Pokud se jako firma rozhodnete do brandingu obalu investovat, je vhodné se poradit se specialisty. Je potřeba skloubit dvě věci. Funkci a přidanou hodnotu. Vybrat tedy takové balení, které bude stoprocentně funkční a bezpečně doručí produkt k zákazníkovi. A zároveň mu dopřeje onu přidanou hodnotu ve formě kreativity na obalech. K tomu je zapotřebí znát positioning značky, její cíle i komunikaci. Tým společnosti Authenticabohaté zkušenosti s návrhy balení a brandingu přímo na míru. Připraví návrhy na vhodný typ brandingu na různých typech obalových materiálů včetně ekologických variant. Doporučí diskrétní balení zásilky s brandingem uvnitř. Navrhne a vytvoří grafické návrhy i finální vzorový balíček, který si s firmou odsouhlasí. Lze tak připravit jedinečné balení, které bude nezaměnitelné s konkurencí.

Branding obalu jako třešnička na dortu

Díky chytrému brandingu dokáže firma svým zákazníkům promyšlenou strategii až do posledního detailu. Spolu se způsobem zabalení produktu přenese na zákazníka profesionalitu, hravost a péči, kterou svým produktům věnuje. Poutavý branding připoutá zákazníka k vaší značce. Zvolené balení a branding obalu jsou jako třešnička na dortu. Potěší a probudí emoce, které jsou pro (opakovaný) nákup esencí úspěchu. V záplavě konkurence svou značku zákazník rozpozná a ocení.    

Petr Litavec
Petr Litavec
Head of Authentica Fulfillment
Posledních 5 let působím jako project manager v oblasti logistiky. Čas od času přispívám svými postřehy na blog za účelem zpopularizování outsourcingu logistiky u nás v ČR.

Nezávazně poptat logistickou konzultaci

Zbavte se starosti s logistikou a zefektivněte vaše procesy díky našemu fulfillment centru.

Logistická konzultace zdarma

Důvěřují nám tito zákazníci