Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii souhlasu.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou nutné k aktivaci základních funkcí tohoto webu, jako je poskytování zabezpečeného přihlášení nebo úprava předvoleb souhlasu. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách, jako je počet návštěvníků, míra okamžitého opuštění, zdroj návštěvnosti atd.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Reklamní soubory cookie se používají k poskytování přizpůsobených reklam návštěvníkům na základě stránek, které jste dříve navštívili, a k analýze účinnosti reklamních kampaní.

Přeskočit na obsah
Blog Obecné

Fulfillment sklad vs. vlastní sklad: Co je pro váš e-shop výhodnější?

Pokud jde o skladování, správu zásob a logistiku, mají e-shopy dvě základní možnosti, které mohou využít. Buď mohou provozovat vlastní sklad a logistiku si řešit po své ose nebo přenechat celou tuto záležitost do rukou fulfillmentu. E-shopy ale mnohdy neumí spočítat náklady, které jim tato řešení přinesou. V tomto článku se tedy podíváme na to, jak obě varianty porovnat a zjistit, která se z pohledu nákladů vyplatí vašemu e-shopu víc.

Šablona pro porovnání vlastního skladování

Abychom vám práci co možná nejvíce usnadnili, připravili jsme pro vás šablonu, se kterou bude výpočet a porovnání nákladů vlastního skladování a fulfillmentu hračka. Šablonu si můžete jednoduše stáhnout po vyplnění krátkého dotazníku. Díky vyplnění dotazníku od nás zároveň obdržíte nezávaznou kalkulaci ceny fulfillmentu, která bude sloužit k porovnání nákladovosti.

Vlastní skladování

Údaje pro výpočet nákladů vlastního skladování samozřejmě musí pocházet z vaší ruky. Měli byste mít k dispozici co možná největší množství relevantních dat. Čím přesnější data a čím větší množství jich budete mít k dispozici, tím přesnější bude i kalkulace.

Průměrný měsíční náklad jednotlivých položek

Základem všeho je mít data veškerých logistických nákladů, které aktuálně máte vzhledem k expedici vašich objednávek. Ve všech případech byste měli brát v úvahu průměrnou částku položky za posledních 12 měsíců. Jedná se o průměrný měšíční náklad těchto položek:

Intralogistické náklady

Jedná se o interní logistické náklady. Šablona vám automaticky vypočítá celkové průměrné náklady na intralogistiku, ale i průměrný měsíční náklad pro jednotlivé položky a na jednu zásilku.

kalkulačka intralogistické náklady
  • Nájem – Jedná se o fixní náklad za pronájem vašich skladových prostor. Patří sem nájemné/hypotéka, služby, údržba a opravy vlastního zařízení. 
  • Pojištění a zabezpečení – Pojištění prostor a skladových zásob případně zabezpečení jako je kamerový systém, bezpečnostní systém apod.
  • Energie a správní poplatky – Průměrný variabilní náklad, který zahrnuje platbu za elektřinu, vodu, topení, úklid apod.
  • Vybavení skladu – Rozdíl mezi pořizovací a aktuální cenou skladového vybavení. Náklady na nákup a údržbu zařízení, jako jsou vysokozdvižné vozíky, paletové vozíky a další manipulační zařízení. Dále skenery, čtečky, tiskárny apod.
  • Software – Náklady vynaložené na pronájem či vývoj systému. Náklady na nákup a údržbu jiných technologií potřebných pro vlastní skladování a plnění, jako jsou systémy řízení skladu a systémy pro správu objednávek.
  • Pracovní síla – Celková hrubá mzda skladníků, brigádníků a vedoucího zaměstnance. Tyto náklady zahrnují mzdy, benefity a další výdaje spojené s vašimi zaměstnanci, kteří se starají o skladování a expedici. Nezapomeňte, že byste měli počítat i dovolenou, odhad nemocenské apod.

Distribuční náklady

Jedná se o náklady spojené s expedicí a doručením koncovému zákazníkovi. Šablona vám opět vypočítá jednotlivé měsíční náklady.

  • Obalové materiály – Náklad za obalové materiály, výplně, lepící pásku, bublinkové fólie, stretrch fólie  apod.
  • Doprava – Náklad dopravní služby koncovému zákazníkovi.

Náklad vzhledem k logistice

Ne každý náklad se ze 100 % váže přímo na logistiku, např. vedoucí pracovník nemusí nutně věnovat pozornost jen vedení skladu, ale také jiným oblastem jako je marketing, obchod apod. Z toho důvodu mu nemůžete přiřadit 100% náklad vzhledem k logistice. Náklad na tyto a podobné položky musíte v kalkulaci zohlednit. Stačí procentuálně vyjádřit, jak je daná položka relevantní vzhledem k logistice.

Logistický náklad na položku

V dalším sloupci naleznete měsíční průměrný náklad na danou položku. Šablona vám tento náklad vypočítá automaticky po vyplnění prvních dvou buněk. Jedná se o čistý náklad položky na logistiku. 

Logistický náklad na zásilku

V sloupci napravo by se vám automaticky měl vypočítat náklad dané položky na jednu expedovanou zásilku. Tato složka je nutná k výpočtu celkové ceny na zásilku.

Celkové měsíční náklady

Tuto položku vám rovněž automaticky šablona vypočítá. Jedná se o celkové měsíční náklady na logistiku.

Průměrný měsíční objem expedovaných objednávek

Abychom mohli vypočítat průměrný logistický náklad na jednu expedovanou objednávku, je nutné mít k dispozici průměrné počty objednávek za posledních 12 měsíců. To je dostatečně dlouhá doba, aby byla zohledněna i sezónnovost. Můžete počítat i s průměrným měsíčním počtem objednávek za poslední 3 nebo 6 měsíců. Kalkulace ale nemusí být tak přesná.

Celkový náklad na zásilku

Přesně k tomuto údaji se potřebujeme dopátrat. Šablona ho dopočítá automaticky podle zadaných údajů. Celkový náklad na zásilku při vlastním skladování a logistice budeme následně porovnávat s celkovým nákladem na zásilku při využití fulfillmentu.

kalkulace fulfillment a vlastní sklad - distribuční náklady

Srovnání fulfillment skladu a vlastního skladování

Ve chvíli, kdy znáte své aktuální náklady na jednu zásilku, můžeme překročit ke srovnání s řešením logistiky v podobě fulfillmentu. Cenovou nabídku od fulfillmentu je nutné získat na míru vašim potřebám. Každý e-shop je totiž unikát. Má jiné množství skladových zásob, jiné rozměry produktů apod.

K tomu, abychom vám mohli cenu fulfillmentu nacenit, budeme potřebovat znát množství vašich objednávek, skladových zásob a dalších parametrů. K nezávaznému nacenění stačí vyplnit dotazník níže. Cenovou nabídku na míru vám pak odešleme do dvou pracovních dnů.

Hledáte vhodného fulfillment partnera? Doporučujeme přečíst si článek „Jak vybrat fulfillment pro e-shop„, kde najdete spoustu skvělých tipů. V případě, že se teprve rozhodujete, zda využít fulfillment nebo vlastní skladování, přečtěte si článek „Výhody a nevýhody fulfillmentu„.

radim oulehla
Radim Oulehla
Business Development
Už několik let se věnuji e-commerce. Svými postřehy a zkušenostmi přispívám na blog, abych podpořil povědomí o outsourcingu logistiky.

Nezávazně poptat logistickou konzultaci

Zbavte se starosti s logistikou a zefektivněte vaše procesy díky našemu fulfillment centru.

Logistická konzultace zdarma

Důvěřují nám tito zákazníci