Přeskočit na obsah
Blog Obecné

Expanze do zahraničí – čím začít?

Vaše firma získala na českém trhu stabilní postavení. Váš brand obstojí mezi konkurencí. Máte věrné zákazníky. Vaše podnikání je úspěšné a vy přemýšlíte, zda expanze do zahraničí bude tím správným krokem? Pokud je vaše odpověď ano, pak je tento článek určen právě vám. Ať již využíváte služeb fulfillmentu či odesíláte zásilky sami, sepsali jsme pro vás konkrétní tipy pro úspěšnou expanzi do zahraničí. Čím je vhodné začít? Čeho se naopak vyvarovat? A kam se obrátit, pokud chcete profesionální pomoc v prostředí a kultuře, které jsou pro vás zatím neznámou?

Průzkum trhu

Průzkum trhu je základním stavebním kamenem obchodní a marketingové strategie každého podnikání v jakékoliv zemi. Při expanzi do zahraničí se tedy nejedná o výjimku. Kvalitní přehled o tržním potenciálu země a ověřený zájem cílové skupiny jsou zásadní aspekty, které ovlivňují další kroky. Nedostatečná příprava může vaší snaze podlomit nohy ještě před vykročením.

expanze do zahraničí

Právní a administrativní pomoc

Nabídnout zákazníkům možnost platby na lokální bankovní účet v místní měně je krok správným směrem. Je velmi důležité dbát na to, aby veškeré obchodní podmínky byly v souladu se zákony dané země. Časem nejspíše přejdete i k registraci k DPH v dané zemi nebo vytvoření lokální pobočky. Znalost práva a administrativy v nové zemi je klíčová pro úspěch a nezbytná pro bezúhonnost vašeho jména.

Zákaznická podpora

Úspěšný e-shop je ten, na který se zákazníci vrací. Vrací se nejen kvůli produktům, ale i proto, že jejich dotazy či problémy byly vždy vyslyšeny a vyřešeny. Kvalitní zákaznický servis je páteří každého podnikání. Podpora v lokálním jazyce, telefonicky či písemně, je absolutní nutností. Zvyšuje důvěryhodnost e-shopu a přibližuje vaši značku kupujícím.

Lokalizace a překlad e-shopu

Umíte si představit váš e-shop v češtině přenesený na polský trh bez kvalitního překladu a lokalizace? Chybovost či nepřesnost v cizím jazyce zcela jistě odradí místní zákazníky. Profesionální překlad a celková lokalizace (ideálně se zohledněním klíčových slov) jsou dalším potřebným krokem pro úspěšnou expanzi na nový trh.

Analýza klíčových slov

Bez analýzy klíčových slov se neobejde žádný úspěšný e-shop. Díky kvalitně zpracované analýze zjistíte, jak zahraniční zákazníci vaše produkty nebo služby na internetu vyhledávají. Získáte přesnou informaci, jaká klíčová slova v cizím jazyce užívat, abyste zvýšili dosah vašeho podnikání.

Online marketing

Komplexní a profesionálně zvládnutý online marketing je pro váš e-commerce business důležitý asi jako voda pro květinu. Bez zalévání strádá nebo uschne. Expanze do zahraničí je o to složitější, že okolní podmínky se liší od těch, na které jste byli zvyklí. Kvalitní SEO optimalizaci, PPC reklamu, direct e-mailing a sociální sítě je vhodné přenechat profesionálům, kteří znají místní poměry.

Tvorba obsahu

Jana z Brna tvoří neotřelé a poutavé texty pro vaše e-commerce podnikání v Česku. Vy nyní uvažujete o expanzi do Rakouska. Janu bude překládat kolegyně. Bude mít tento model úspěch? Můžete to zkusit, ale je to risk. Vytvářet kvalitní plnohodnotný obsah, který návštěvníka e-shopu, blogu či sociálních sítí osloví, není jednoduché ani pro rodilé copywritery. Znalost nejen jazyka, ale i místní kultury a prostředí jsou důležité aspekty pro tvorbu čtenářsky oblíbeného obsahu. Spolupráce s rodilými mluvčími a zkušenými copywritery je klíčem k tomu, abyste návštěvníky proměnili v zákazníky.

Sázka na jistotu

Pokud jste se rozhodli pro expanzi do zahraničí a chcete uspět bez přešlapů, svěřte se odborníkům, kteří vás zkušeně povedou. Tým profesionálů, specializujících se na expanzi do zahraničí, najdete v NK Expand. Zde se o vaše podnikání v nové zemi postarají od A do Z. Specialisté z NK Expand vám vypracují kvalitní podklady v rámci průzkumu trhu, online marketingu, právní podpory i administrativy. Rodilí mluvčí pro vás vyhotoví perfektní překlad vašeho e-shopu, zkušení copywriteři zajistí poutavý obsah. Důvěryhodnost vašeho podnikání na novém trhu umocní bezchybná zákaznická podpora v cizím jazyce, kterou zajistí specialisté znalí místních poměrů. Dostane se vám kompletního servisu, který vám přinese nové zákazníky. A na jeho konci vybudujete další úspěšné podnikání v nové zemi.

Petr Litavec
Petr Litavec
Head of Authentica Fulfillment
Posledních 5 let působím jako project manager v oblasti logistiky. Čas od času přispívám svými postřehy na blog za účelem zpopularizování outsourcingu logistiky u nás v ČR.

Nezávazně poptat logistickou konzultaci

Zbavte se starosti s logistikou a zefektivněte vaše procesy díky našemu fulfillment centru.

Logistická konzultace zdarma

Důvěřují nám tito zákazníci