Přeskočit na obsah
Blog Marketing

Chytré tipy, jak posílit váš brand

V současné době se potýkáme s obrovským vzrůstem poptávky po online nákupech. Zákazníci vlivem různých omezení, ať už vládních nebo osobních, si zvykli na nakupování online a jejich zájem je enormní. Dnešní e-shopy zažívají revoluci a musí držet krok s dobou! Se svými zákazníky komunikují pomocí sociálních sítí a PPC reklam, svůj sklad mohou svěřit do rukou fulfillment centra a reklama v lokálních novinách se už zdaleka nevyplatí tak, jako kdysi. Brand se stává čím dál tím větší hodnotou při boji o zákazníka.

Řekněme si to narovinu, zákazníci jsou při výběru vysněného zboží přímo odkázáni na svůj monitor nebo chytrý telefon. Vytrácí se zážitek z krásně vystaveného zboží v naleštěných vitrínách a první dojem musí udělat doručená zásilka. Proto dnes v 21. století a to i když outsoursujete logistiku skladu, nesmíte své zákazníky ochudit o zážitek, ke kterému patří rozbalování došlého balíčku a celkově pocit, že značce na jejich zákaznících záleží.

Věděli jste, že u vašeho stávajícího zákazníka je pravděpodobnost opakovaného nákupu mezi 60 – 70%, zatímco u nově nakupujících je to 5 – 20%? To znamená, že jakmile se vám podaří zákazníka získat, je více než důležité jeho pozornost zaujmout. Například i tím, že se odlišíte od své konkurence a připravíte pro něj nezapomenutelný unboxing (čj. rozbalování). 

cross-selling

Nezapomenutelný unboxing

Přijímat balíčky od různých dopravců je vcelku neosobní proces. Hnědý karton, nic neříkající páska, štítek s adresátem a nevzhledná výplň je mnohdy vše, co zákazník uvidí po přijetí balíčku. Přitom možnosti jsou takřka nekonečné!

A to není vše! Musíte si dávat pozor, protože zákazníci mohou hodnotit nákup i rozbalování zásilky a to je přesně to, kde můžete získat vaši výhodu. Až 95% nakupujících se totiž o svůj negativní zážitek podělí s dalšími lidmi a to může vašim prodejům velmi uškodit. Problémem může být například nerecyklovatelný materiál výplně i zbytečně velký přepravní obal.

Kontaktujte svého osobního account managera Authentica Fulfillment a vytvořte pro své zákazníky nezapomenutelný unboxing. Na základě vašich kritérií a brandu vám představí několik variant a vy si už jen vyberete, jakým způsobem si přejete své zákazníky potěšit. Může se jednat o ekologické balení, branding, chytré vklady pro křehké zboží, speciální hedvábný papír s vaším logem nebo sezónním potiskem. Z pohledu nákladů se jedná o malé položky, které jsou ale neocenitelné v budování osobního vztahu mezi značkou a zákazníkem.

Authentica fulfillment nabízí svým klientům jedinečnou možnost, jak spojit outsourcing logistiky s vývojem obalů a firemním brandingem veškerého obalového materiálu pod jednou střechou.

branding obalu

Maličkosti s velkým potenciálem hrají při budování brandu velkou roli

Vaše vztahy se zákazníkem jsou postaveny na důvěrném vztahu a proto by měl po rozbalení balíčku vědět, že není jen jeden z mnoha. Tomu může pomoci i osobní dopis s generovaným jménem společně s objednávkou. Toto a mnoho dalších nepříliš nákladných maličkostí může být vaše výhoda na ecommerce trhu a nákup u vás bude vždy osobnější, než u gigantů typu Amazon. 

Sepsali jsme pro vás seznam několik způsobů brandingu, se kterými vám v našem fulfillment centru dokážeme snadno pomoct. 

Expediční obaly

Samotný expediční obal je ta první věc, kterou váš zákazník uvidí. Už sama o sobě, může být nositelem vašeho loga, claimu nebo doprovodné grafiky. Jejich pořízení není velkou položkou na seznamu nákladů a je to první krok k pozitivnímu vnímání značky.

Branding lepící pásky

Pokud pro váš brand volíte raději čisté expediční obaly bez jakýchkoliv potisků, lepící páska s logem společnosti by mohla být to pravé! Vyhrajte si s barvou, vzorem a nebo na ní zanechte vzkaz s přáním pěkného dne pro vaše zákazníky.

Brand uvnitř boxu

Kdo říká, že expediční karton nelze potisknout i zevnitř! Přidejte “wow effect” každému rozbalování a umístěte brandovou grafiku i na vnitřní stranu obalu. Toto řešení se přímo nabízí pro řešení brandingu uvnitř diskrétně balených zásilek

Brandová výplň expedičních obalů

Často podceňovaná součást balíčků, která dokáže potrápit i potěšit příjemce. Jedná se o ryze praktickou složku každé zásilky, protože křehké věci jednoduše potřebují být v bezpečí. Při výběru můžete sáhnout po ekologických variantách jako je méně tradiční popcorn, pěna z kukuřičného škrobu nebo sláma a získat u zákazníka plusové body za udržitelné řešení. Použít můžete i krásný mačkaný zbytkový papír v různých barvách, vzduchové polštářky, bublinkovou folii nebo perforovaný papír.

branding obalu

Něco extra

Výborně, nyní už určitě máte alespoň představu o možnostech brandingu vašich zásilek nejen v našem Fulfillmentu by Authentica, ale co kdyby výsledný dojem pro vašeho zákazníka byl ještě lepší? Zde je pár skvělých nápadů, jak více prohloubit zážitek z rozbalování vašich balíčků.

Vzorky zdarma ke každé zásilce

Jestli je něco, co zákazníci milují, jsou to vzorky zdarma! Prodáváve ručně dělaná mýdla? Přihoďte do balíčku vzorek i s jeho názvem. Prodáváte prémiovou čokoládu? Přidejte do balíčku malou pralinku ke kávě s přáním pěkného dne. Vložte tam brandové samolepky, případně přiložte k objednávce i kupon pro slevu nebo dárek k další objednávce. Je to snadné, vaši zákazníci budou nadšení a vy podpoříte opakovaný nákup!

Štítek pro zpětné zaslání

Je to nedocenitelná maličkost, zvlášť pokud nabízíte vrácení zdarma. Jedná se o prozákaznicky orientované řešení, které je jednoduché, praktické, rychlé a zákazník jej ocení. Jednoduše nadepište štítek se zpáteční adresou do Authentica Fulfillment, přiložte k objednávce, předejděte zmatkům a ztraceným balíčkům.

Brandingobá kartička s poděkováním a CTA

Poslední tip v dnešním článku, ale ne poslední možností obecně, je vložení pěkné předtištěné děkovné kartičky. Zde zákazníkovi můžete složit kompliment k výběru zboží, poděkovat za nákup a třeba ho i upozornit na nadcházejí marketingové akce. Pobídněte ho ke sledování vašich sociálních sítí nebo sdílení videa s unboxingem zásilky. 

Závěrem je dobré říct, že na svém eshopu neprodáváte jen zboží, ale i svůj brand. Ten i celá komunikace vaší značky rozhoduje o tom, jestli se k vám vaši zákazníci budou vracet a opětovně nakupovat. Proto je dobré zamyslet se nad tím, jakou přidanou hodnotu svému zboží dáváte a promyslet si všechny části celého procesu od nákupu/výroby zboží až po odesílání krásně zabaleného balíčku. 

Chcete znát další možnosti, jak posunout brandovou komunikaci? Zanechte nám váš kontakt, my se s vámi spojíme a společně vymyslíme to nejlepší řešení, které vaše zákazníky osloví!

branding obalu
Petr Litavec
Petr Litavec
Head of Authentica Fulfillment
Posledních 5 let působím jako project manager v oblasti logistiky. Čas od času přispívám svými postřehy na blog za účelem zpopularizování outsourcingu logistiky u nás v ČR.

Nezávazně poptat logistickou konzultaci

Zbavte se starosti s logistikou a zefektivněte vaše procesy díky našemu fulfillment centru.

Logistická konzultace zdarma

Důvěřují nám tito zákazníci