Přeskočit na obsah
Blog Obecné

Budování značky! 5 tipů, jak na to

Při budování vašeho vlastního businessu jste s největší pravděpodobností narazili na fakt, že pěkná webová prezentace a velké signální tlačítko „Koupit”, není ta jediná věc, která vaše zákazníky přesvědčí k nákupu. V dnešním online světe už totiž nejde jen o to velké blikající tlačítko s nápisem “dokončit objednávku”, jde ale především o to, jak daná značka komunikuje a působí na své zákazníky. Proto je nutné budování značky svého businessu.

V dnešní době už existuje velké množství sofistikovaných způsobů, kterými můžeme potencionální zákazníky zaujmout. V dnešním článku si zmíníme několik způsobů, díky kterým budete “v onlajnu” nepřehlédnutelní. Tento článek je plný různých kanálů, na které se můžete při budování značky obrátit. Tyto kanály můžete jednoduše využít s pomocí rad našeho článku

budování značky

Jak na budování značky?

Existuje mnoho způsobů, jak na budování značky vašeho businessu, od úpravy klíčových slov, které jsou relevantní pro váš obor, až po pečlivé nastavení PPC reklam. Pokud nemáte s budováním značky tolik zkušeností nebo vám vaše stávající snažení nepřináší takový obrat, jaký byste chtěli, určitě se vyplatí konzultovat tuto problematiku s odborníky. Obrátit se můžete na zkušené jednotlivce i odborníky v oboru, pro které je tvorba online strategií denním chlebem. 

Výkonnostní marketing pro e-shopy

Už jste slyšeli o pojmu PPC? Nejedná se o překlep, ale o zkratku z anglického pay-per-click a označujeme jí tzv. výkonnostní reklamy. PPC reklamu lze nasadit na vyhledávačích Google a Seznam a klient platí za kliknutí na zobrazenou reklamu, která se díky správnému nastavení, zobrazuje na předních příčkách ve vyhledávačích. 

Výhody PPC:

  • měřitelné výsledky
  • inzerent si sám určuje výši rozpočtu na reklamy
  • výsledky ihned po spuštění
  • flexibilní – strategie na míru, možné promo dočasných slev a akcí, okamžité reakce na změny
  • zvyšuje povědomí o značce
  • přesné cílení na potenciální klienty (pomocí klíčových slov, regionální cílení, …)

Optimalizace e-shopu pro vyhledávače

Jak správně optimalizovat e-shop pro vyhledávače a získat podporu při budování značky? S tím vám pomůže SEO (angl. search engine optimization)! Je to jako správně napsat adresu, pošťák pak mnohem snáz najde vaši schránku, stejně jako se potencionálním zákazníkům dostane vaše zboží na přední příčky ve vyhledávání. A nejen to! Nejde totiž jen o správně použitá klíčová slova, ale také o obsahovou strategii a optimalizaci e-shopu pro vyhledávače. Správné popisky, zařazení do kategorií, vyplnění meta descriptions, odstranění chyb 404, atd.

Inspirace a strategické budování značky pro e-shopy

Zní to možná banálně, ale důkladná příprava dělá mistra a při budování značky to platí dvojnásob. To ve výsledku znamená, že stejně jako všude jinde, ani v komunikaci vaší značky se nevyplácí rychlá řešení, která se mnohdy finančně vůbec nevyplatí. Pokud chcete uchopit propagaci vašeho businessu opravdu za správný konec, nejlepším způsobem bude strategická příprava. Čím více dat ke konzultaci máte, tím lépe poté můžete pracovat se sortimentem, můžete vymyslet zajímavé akce pro vaše zákazníky nebo lépe strukturovat vaši produktovou nabídku. 

E-mail marketing pro e-shopy

Email marketing patří mezi nejlepší způsoby, jak můžete své zákazníky nenuceně informovat o novinkách nebo akcích. Obecně platí, že správně sestavený newsletter musí vaše zákazníky bavit a nikoliv obtěžovat. Předem je důležité stanovit jejich četnost, personalizovaný obsah i volbu vašich produktů nebo služeb. Je dobré e-mail marketing propojit i s dodatečným obsahem, jako je doplňkové informace k zakoupené rostlinám, tipy na další doplňkový sortiment nebo nabídky o tajných akcích jen pro registrované zákazníky. Toto značně pomůže při budování značky.

Obsahový marketing pro e-shopy

Přemýšleli jste někdy nad tím, že i tón online komunikace je pro získání zákazníků klíčový? I toto hraje roli při budování značky. Možná se to nezdá, ale je to věda! Protože, firma s těžební technikou bude ke svým klientům určitě promlouvat jinak, než prodejce dětských plenek. Je tedy důležité kromě nastavení tónu komunikace vytvářet i relevantní popisky k produktům, komunikovat se zákazníky na sociálních sítích, odpovídat na dotazy i nepříjemné komentáře nebo vytvářet atraktivní obsah vašich mailingových kampaní a blogových článků. Vaši zákazníci váš eshop vnímají jako celek, proto je škoda opomíjet některé komunikační kanály a ztrácet tak důvěryhodnost. 

Prošli jsme si nejdůležitějšími disciplínami online marketingu, díky kterým podpoříte budování značky vašeho online businessu. Správnou optimalizací a dlouhodobou pečlivou prací je více než možné, upevnit své postavení na trhu a získat tak nové aktivní zákazníky. Pokud si nejste jisti, jak správně komunikovat nebo si lámete hlavu s další e-mailingovou kampaní, není třeba se ničeho obávat. Kontaktujte zkušené odborníky, například z oXyshopu a domluvte si konzultaci.

Petr Litavec
Petr Litavec
Head of Authentica Fulfillment
Posledních 5 let působím jako project manager v oblasti logistiky. Čas od času přispívám svými postřehy na blog za účelem zpopularizování outsourcingu logistiky u nás v ČR.

Nezávazně poptat logistickou konzultaci

Zbavte se starosti s logistikou a zefektivněte vaše procesy díky našemu fulfillment centru.

Logistická konzultace zdarma

Důvěřují nám tito zákazníci