Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii souhlasu.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou nutné k aktivaci základních funkcí tohoto webu, jako je poskytování zabezpečeného přihlášení nebo úprava předvoleb souhlasu. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách, jako je počet návštěvníků, míra okamžitého opuštění, zdroj návštěvnosti atd.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Reklamní soubory cookie se používají k poskytování přizpůsobených reklam návštěvníkům na základě stránek, které jste dříve navštívili, a k analýze účinnosti reklamních kampaní.

Přeskočit na obsah
Blog Obecné

Jak překlepy v objednávkách snižují doručitelnost zásilek

Stalo se vám někdy, že zákazník v objednávkovém formuláři udělal překlep? Jaké byly následky? Komplikace s tiskem dopravního štítku, neúspěšné první kontaktování zákazníka, oprava adresy, opožděné doručení a ve výsledku i horší zákaznická zkušenost. Přesně takovou paseku udělají překlepy vašich zákazníků v pokladně e-shopu. Jak zvýšit doručitelnost vašich zásilek? To se dozvíte v dnešním článku.

Typické situace s překlepem v objednávce

Ve chvíli, kdy zákazník udělá v objednávkovém formuláři chybu, může nastat několik situací. Při nejlepší variantě je obchodník na chybu brzy upozorněn ze strany zákazníka. Překlep je opraven, hrozba zažehnána a objednávka v pořádku doručena.

V opačném případě musí být kontaktován zákazník. Mnohdy se to ale nepodaří, a to z důvodu překlepu přímo v e-mailu nebo telefonním čísle. V takovém případě je obchodník odkázán na to, než se mu podaří zákazníkovi dovolat nebo se s ním spojit přes e-mail a překlep opravit. Tím se ale značně prodlužuje dodací lhůta a snižuje se spokojenost zákazníka. Pokud se zákazníka nepodaří kontaktovat vůbec, zůstane jen zbytečně vynaložený čas a uniklá tržba.

V horším případě může dojít i k tomu, že je zásilka odeslána na špatnou adresu a stane se tak nedoručitelnou. Tehdy obchodník vynaloží náklady na dopravu, balení, obalový a výplňový materiál úplně zbytečně. Kromě uniklé tržby tedy zbydou navíc i vynaložené náklady.

Kde se dělají chyby a jaké jsou následky

Nejčastější chyby se dělají v doručovacích adresách. Následkem je vyšší pravděpodobnost nedoručitelné zásilky. Může se stát i to, že zásilka není odeslána vůbec, jelikož dopravce tuto adresu nebude moci identifikovat, a tím pádem nebude možné vytisknout dopravní štítek.

Časté jsou i překlepy v telefonních číslech nebo e-mailových adresách. Tehdy je sice zásilka odeslána, ale zákazník přichází o možnost komunikace s dopravcem. Není tedy informován o datumu doručení, kódech pro vyzvednutí zásilky apod.

Chyby se dělají i ve jménech. Pro doručitelnost objednávky překlepy tohoto typu nejsou tak podstatné. Špatné oslovení zákazníka kurýrem, v newsletteru, na dárkové kartičce a podobných situacích, to vše ale hraje roli pro celkovou zákaznickou zkušenost. 

Jak zajistit 100% doručitelnost zásilek

Ideální řešení se nachází v podobě automatického našeptávače adres a validátoru správnosti jmen, e-mailových adres a telefonních čísel. Díky tomuto efektivnímu nástroji, který pracuje v reálném čase, minimalizujete riziko chybně zadaných údajů a zároveň se vyhnete negativnímu hodnocení ze strany zákazníků.

Validátor s názvem Foxentry

„S Foxentry se zaměřujeme na jednoduché zadávání kontaktních údajů a kontrolu jejich validity. Nejlépe dokážeme vše ohlídat, pokud se zaměříme na první moment styku, tedy když zákazníci poprvé zadávají data do formulářů. Pokud zákazníka nenecháme zadat špatnou adresu a včas ho upozorníme na vepsanou chybu, nemusíme řešit nedoručitelné zásilky. Má e-shop problém s neuhrazenými objednávkami a častým stornováním? Možná by se hodila kontrola platnosti mailové adresy nebo rovnou automatická oprava nejčastějších překlepů v doménách. Nemluvě o překlepech v křestních jménech i příjmeních, neexistujících telefonních číslech nebo neplatných firemních údajích. Foxentry jsme vyvinuli proto, aby tyto problémy nikdo nemusel řešit. Aby mohli naši klienti vynaložit ušetřený čas a finance do jiných/dalších míst svého podnikání, která mají smysl. Skutečnost, že nás používá už více jak 2000 českých i zahraničních e-shopů jen potvrzuje, že se naše poslání daří”, Lukáš Doležal, Sales Manager, Foxentry.

Co si z článku odnést?

  • Překlepy v e-shopových objednávkách hrají velkou roli v jejich doručitelnosti.
  • E-shop může díky častým překlepům v objednávkách zbytečně přicházet o zisk a v některých případech i zbytečně prodělávat.
  • I přes to, že vina není na straně prodejce, zhoršuje se zákaznická zkušenost.
  • Překlepy ve jménech zhoršují kvalitu vaší zákaznické databáze.
  • Vyplatí se investovat do našeptávače adres a validátoru kontaktních údajů, díky kterému zajistíte 100% doručitelnost vašich objednávek.
radim oulehla
Radim Oulehla
Business Development
Už několik let se věnuji e-commerce. Svými postřehy a zkušenostmi přispívám na blog, abych podpořil povědomí o outsourcingu logistiky.

Nezávazně poptat logistickou konzultaci

Zbavte se starosti s logistikou a zefektivněte vaše procesy díky našemu fulfillment centru.

Logistická konzultace zdarma

Důvěřují nám tito zákazníci