Stalo se vám někdy, že zákazník v objednávkovém formuláři udělal překlep? Jaké byly následky? Komplikace s tiskem dopravního štítku, neúspěšné první kontaktování zákazníka, oprava adresy, opožděné doručení a ve výsledku i horší zákaznická zkušenost. Přesně takovou paseku udělají překlepy vašich zákazníků v pokladně e-shopu. Jak zvýšit doručitelnost vašich zásilek? To se dozvíte v dnešním článku.
Typické situace s překlepem v objednávce
Ve chvíli, kdy zákazník udělá v objednávkovém formuláři chybu, může nastat několik situací. Při nejlepší variantě je obchodník na chybu brzy upozorněn ze strany zákazníka. Překlep je opraven, hrozba zažehnána a objednávka v pořádku doručena.
V opačném případě musí být kontaktován zákazník. Mnohdy se to ale nepodaří, a to z důvodu překlepu přímo v e-mailu nebo telefonním čísle. V takovém případě je obchodník odkázán na to, než se mu podaří zákazníkovi dovolat nebo se s ním spojit přes e-mail a překlep opravit. Tím se ale značně prodlužuje dodací lhůta a snižuje se spokojenost zákazníka. Pokud se zákazníka nepodaří kontaktovat vůbec, zůstane jen zbytečně vynaložený čas a uniklá tržba.
V horším případě může dojít i k tomu, že je zásilka odeslána na špatnou adresu a stane se tak nedoručitelnou. Tehdy obchodník vynaloží náklady na dopravu, balení, obalový a výplňový materiál úplně zbytečně. Kromě uniklé tržby tedy zbydou navíc i vynaložené náklady.
Kde se dělají chyby a jaké jsou následky
Nejčastější chyby se dělají v doručovacích adresách. Následkem je vyšší pravděpodobnost nedoručitelné zásilky. Může se stát i to, že zásilka není odeslána vůbec, jelikož dopravce tuto adresu nebude moci identifikovat, a tím pádem nebude možné vytisknout dopravní štítek.
Časté jsou i překlepy v telefonních číslech nebo e-mailových adresách. Tehdy je sice zásilka odeslána, ale zákazník přichází o možnost komunikace s dopravcem. Není tedy informován o datumu doručení, kódech pro vyzvednutí zásilky apod.
Chyby se dělají i ve jménech. Pro doručitelnost objednávky překlepy tohoto typu nejsou tak podstatné. Špatné oslovení zákazníka kurýrem, v newsletteru, na dárkové kartičce a podobných situacích, to vše ale hraje roli pro celkovou zákaznickou zkušenost.
Jak zajistit 100% doručitelnost zásilek
Ideální řešení se nachází v podobě automatického našeptávače adres a validátoru správnosti jmen, e-mailových adres a telefonních čísel. Díky tomuto efektivnímu nástroji, který pracuje v reálném čase, minimalizujete riziko chybně zadaných údajů a zároveň se vyhnete negativnímu hodnocení ze strany zákazníků.
Validátor s názvem Foxentry
„S Foxentry se zaměřujeme na jednoduché zadávání kontaktních údajů a kontrolu jejich validity. Nejlépe dokážeme vše ohlídat, pokud se zaměříme na první moment styku, tedy když zákazníci poprvé zadávají data do formulářů. Pokud zákazníka nenecháme zadat špatnou adresu a včas ho upozorníme na vepsanou chybu, nemusíme řešit nedoručitelné zásilky. Má e-shop problém s neuhrazenými objednávkami a častým stornováním? Možná by se hodila kontrola platnosti mailové adresy nebo rovnou automatická oprava nejčastějších překlepů v doménách. Nemluvě o překlepech v křestních jménech i příjmeních, neexistujících telefonních číslech nebo neplatných firemních údajích. Foxentry jsme vyvinuli proto, aby tyto problémy nikdo nemusel řešit. Aby mohli naši klienti vynaložit ušetřený čas a finance do jiných/dalších míst svého podnikání, která mají smysl. Skutečnost, že nás používá už více jak 2000 českých i zahraničních e-shopů jen potvrzuje, že se naše poslání daří”, Lukáš Doležal, Sales Manager, Foxentry.
Co si z článku odnést?
- Překlepy v e-shopových objednávkách hrají velkou roli v jejich doručitelnosti.
- E-shop může díky častým překlepům v objednávkách zbytečně přicházet o zisk a v některých případech i zbytečně prodělávat.
- I přes to, že vina není na straně prodejce, zhoršuje se zákaznická zkušenost.
- Překlepy ve jménech zhoršují kvalitu vaší zákaznické databáze.
- Vyplatí se investovat do našeptávače adres a validátoru kontaktních údajů, díky kterému zajistíte 100% doručitelnost vašich objednávek.