Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii souhlasu.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou nutné k aktivaci základních funkcí tohoto webu, jako je poskytování zabezpečeného přihlášení nebo úprava předvoleb souhlasu. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách, jako je počet návštěvníků, míra okamžitého opuštění, zdroj návštěvnosti atd.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Reklamní soubory cookie se používají k poskytování přizpůsobených reklam návštěvníkům na základě stránek, které jste dříve navštívili, a k analýze účinnosti reklamních kampaní.

Přeskočit na obsah
Blog Obecné

Jak optimalizovat dodavatelský řetězec

dodavatelský řetězec

Co to je dodavatelský řetězec

Pro úplnost článku si ještě připomeneme, co to vlastně dodavatelský řetězec je. Jedná se o systém organizací, lidí, činností, informací nebo zdrojů, které se snaží dodat produkt či službu konečnému zákazníkovi. Tyto procesy na sebe navazují a produkt (od základních materiálů či surovin až po konečný výrobek) putuje mezi jednotlivými organizacemi (zpracovateli surovin, výrobci, distributory, dopravci a dalšími) až do rukou zákazníka.

Jak funguje dodavatelský řetězec

Celý proces je zahájen pokynem zákazníka. Ve chvíli kdy vytvoří poptávku po zboží prostřednictvím objednávky a obchodník (e-shop) ji přijme, musí tuto objednávku zpracovat a poptávané zboží zákazníkovi doručit. 

Pokud zákazník nakoupí zboží, které je dostupné skladem, může si jej ve většině případů vyzvednout zákazník na pobočce nebo kamenné prodejně e-shopu do několika minut od objednání. Pokud skladem dané zboží není nebo si zákazník zvolí doručení kurýrní službou, rozbíhá se logistický řetězec, který směřuje k dodání zboží zákazníkovi.

V dnešní době zákazníci kladou čím dál tím větší nároky na rychlost i způsob dodání. Rychlost doručení je u mnoha zákazníků tím prvním podle čeho se rozhodují, zda objednávku uskuteční. Z pohledu obchodníků zase roste snaha o snižování skladových zásob a tedy optimalizaci nákladů a peněžních toků v celém řetězci. To se děje za pomoci doby splatnosti faktur. 

jak optimalizovat dodavatelský řetězec

Optimalizace dodavatelského řetězce

Správné a efektivní fungování dodavatelského řetězce umožní obchodníkům vytvořit si konkurenční výhodu, což jim pomůže obstát na už tak přeplněném trhu. Dodavatelský řetězec je možné optimalizovat v mnoha různých oblastech. My se společně podíváme na oblast financování a logistiky.

Optimalizace financování v dodavatelském řetězci

Z pohledu financování je v dodavatelském řetězci nejčastější úzké místo ve splatnosti faktur. Odběratel se snaží optimalizovat své cashflow tím, že prodlužuje dobu splatnosti faktur na 30, 60, 90 nebo i 120 dní od dodání zboží.

Právě tady může nastoupit řešení v podobě Supply Chain Financingu. To umožňuje vytvořit win-win situaci jak na straně dodavatele, tak i odběratele. Odběratelé mohou ponechat přednastavenou dobu splatnosti faktur a dodavatelé mohou naopak získat finanční prostředky do několika dní na svůj účet.

Řešení v podobě Supply Chain Financingu poskytuje např. Platební instituce Roger pod svojí službou s názvem Roger Invoice Financing. Nejedná se o úvěr, ale o reverzní faktoring, který poskytuje kromě zkrácení doby splatnosti faktur i další benefity. Více se o této službě můžete informovat přímo na webových stránkách instituce.

Optimalizace logistiky v dodavatelském řetězci

Z pohledu logistiky se v dodavatelském řetězci může nacházet spoustu úzkých míst, které je nutné v co největší míře eliminovat. U internetových obchodů se jedná zpravidla o systém doručení skladových zásob, skladování, vychystávání objednávek a distribuci objednávek konečným zákazníkům.

Pokud existuje ověřený způsob, jak optimalizovat tyto jednotlivé body, pak je to bezesporu outsourcing logistiky neboli fulfillment. Tento pojem pod sebou skrývá outsourcing veškerých těchto procesů. Jelikož jsou tyto jednotlivé činnosti hlavním byznysem fulfillment center, jsou všechny pečlivě optimalizované tak, aby obchodníkovi přinesly, co možná nejvíce benefitů a to při jakékoliv velikosti e-shopu. 

Při outsourcingu logistiky dosahují obchodníci rychlejšího vychystávání a odesílání objednávek, snížení nákladů na skladování i dopravu, odstranění fixních nákladů a spoustu dalších benefitů. Fulfillmentové centrum provozuje u nás třeba Authentica Fulfillment.

radim oulehla
Radim Oulehla
Business Development
Už několik let se věnuji e-commerce. Svými postřehy a zkušenostmi přispívám na blog, abych podpořil povědomí o outsourcingu logistiky.

Nezávazně poptat logistickou konzultaci

Zbavte se starosti s logistikou a zefektivněte vaše procesy díky našemu fulfillment centru.

Logistická konzultace zdarma

Důvěřují nám tito zákazníci