Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii souhlasu.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou nutné k aktivaci základních funkcí tohoto webu, jako je poskytování zabezpečeného přihlášení nebo úprava předvoleb souhlasu. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách, jako je počet návštěvníků, míra okamžitého opuštění, zdroj návštěvnosti atd.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Reklamní soubory cookie se používají k poskytování přizpůsobených reklam návštěvníkům na základě stránek, které jste dříve navštívili, a k analýze účinnosti reklamních kampaní.

Přeskočit na obsah
Blog Obecné

Co je to fulfillment a proč jej využívat?

V oblasti e-commerce stále častěji slýcháme o tzv. fulfillmentu, nicméně mnoho lidí stále nemá ponětí, co si pod tímto pojmem představit. Co je to tedy fulfillment a proč by provozovatelé e-shopů měli využití fulfillmentu zvážit?

Fulfillment zpopularizoval americký Amazon již před několika lety. V principu se jedná o outsourcing logistiky, kdy provozovatel e-shopu přenechává zpracování zásilek službě třetí strany, tedy fulfillment centru. E-shop tedy nemusí vůbec přijít do kontaktu s prodávaným zbožím a veškerou logistiku přenechává fulfillment centru, které zpravidla pouze reportuje e-shopu data o odeslaných zásilkách. Zmiňme si hlavní výhody využívání fulfillment centra a důvody, proč tuto službu začít využívat.

Výhody fulfillment centra

Využívání služeb tohoto centra má mnoho výhod, ze kterých mohou profitovat především malé a střední e-shopy. To ale neznamená, že outsourcing logistiky není vhodný pro velké hráče. Vypíchli jsme několik hlavních důvodů, proč přejít na outsourcing logistiky, díky čemu může profitovat i váš e-shop.

Úspora času

Největší výhodou outsourcingu logistiky je bezesporu úspora času. Mnoho provozovatelů e-shopů si není vědoma, kolik času tráví logistikou, kdy nesmíte zapomínat na cenu vlastního volného času. Majitelé či management by se měl věnovat rozvoji podnikání, marketingu a dalším činnostem, které posunout podnikání kupředu. Díky využití FF centra je toto možné.

Úspora nákladů

Tato centra jsou obvykle vybavena moderním softwarem a automatizací. Jsou tedy schopna dosáhnout nižších nákladů v porovnání s provozem vlastního skladu, který není tak automatizován. I když vezmeme v potaz marži fulfillment centra, je velmi pravděpodobné, že nákladově bude provoz malého skladu dražší, než využití fulfillment centra.

Efektivnost fulfillmentu

Jak již bylo zmíněno, tato centra disponují vyspělým softwarem a automatizací, díky čemuž je jejich provoz velmi efektivní. Tak jako v mnoha oborech, jde i při provozu logistického centra o úspory z rozsahu. Čím více položek tedy sklad zpracuje, tím levněji vychází poplatek za vychystání objednávky, protože se rozloží fixní náklady. Při provozu vlastního skladu byste museli dosáhnout na objemy v řádu tisíců zásilek za den, abyste byli schopni dosáhnout takovéto efektivity a nízkých nákladů na položku.

Automatizace

Jednou z největších výhod je patrně možnost automatizace logistických procesů a s tím spojené rychlejší vyřizování objednávek. Tato centra nabízejí možnost napojení na váš aktuální systém. Znamená to tedy, že jakmile přijde objednávka na e-shop, automaticky je poslána do fulfillment centra. Až se objednávka zpracuje, přijde vašemu e-shopu sledovací číslo zásilky, které je již automaticky odesláno i vašemu zákazníkovi.

co je to fulfillment

Cena fulfillmentu

Cenovou politiku má většina poskytovatelů velmi podobnou a většinou se skládá z těchto částí:

  • příprava zásilky (pick&pack)
  • uskladnění
  • poštovné
  • zpracování vrácených zásilek
  • další služby

Například příprava zásilky o dvou položkách může být za 49 Kč, kdy se účtuje 40 Kč za první položku a 9 Kč za každou další. Nicméně záleží na celkovém objemu zásilek, kdy platí, že čím více zásilek odešlete, tím menší je poplatek za zpracování. Příklad cen za outsourcing logistiky najdete zde.

Shrnutí

V době, kdy e-commerce vykazuje rekordní růst a zákazníci jsou náročnější, má smysl uvažovat o outsourcingu logistiky za účelem zefektivnění logistických procesů, úspory času a nákladů. Neváhejte nás kontaktovat pro individuální nacenění fulfillmentu právě pro váš e-shop. Začněte se ve svém podnikání věnovat tomu, co je důležité a logistiku nechce na nás.

co je to fulfillment

Nejčastěji kladené otázky

Co je to fulfillment?

Je to služba zajišťující outsourcing logistiky e-shopu. Fulfillment služba tedy rozesílá zásilky e-shopům, za což e-shop fulfillment centru platí, obvykle poplatek za zpracování zásilky.

Proč fulfillment využívat?

Zefektivníte logistiku a ušetříte náklady oproti provozu vlastního skladu.

Kolik stojí využívání fulfillment centra?

Obvykle platíte za uskladnění zboží a poplatek za vychystání jednotlivých objednávek. Příklad cen najdete zde.

Petr Litavec
Petr Litavec
Head of Authentica Fulfillment
Posledních 5 let působím jako project manager v oblasti logistiky. Čas od času přispívám svými postřehy na blog za účelem zpopularizování outsourcingu logistiky u nás v ČR.

Nezávazně poptat logistickou konzultaci

Zbavte se starosti s logistikou a zefektivněte vaše procesy díky našemu fulfillment centru.

Logistická konzultace zdarma

Důvěřují nám tito zákazníci